Case: Bas van der Putten
De perfecte rechterhand voor een enthousiaste ondernemer
Over Bas van der Putten
Bas is een echte ondernemer die weet hoe hij anderen mensen moet enthousiasmeren. Hij heeft veel ervaring in het opzetten van een bedrijf en weet wat erbij komt kijken als je een idee wilt omzetten in een draaiende organisatie. Zijn ervaringen in het bedrijfsleven zorgen ervoor dat hij weet wat ondernemen is. Hij is eigenaar van twee bedrijven: Go Lemon en Mellow Yellow Marketing.
Door Martha kwam ik erachter dat door werk uit handen te geven, zaken béter gedaan konden worden
De uitdaging
Met twee bedrijven heb je genoeg om handen om de hele dag druk te zijn. Daarnaast is Bas een ondernemer die graag inspireert en nieuwe kansen ontdekt. Om dat te kunnen doen, wilde hij meer tijd en dus minder taken zelf oppakken. Hij heeft mij gevraagd om de dagelijkse operatie op mij te nemen en te zorgen dat de klanten aan niks ontbrak.
Zo ben ik aan de slag gegaan
Epic service leveren
Elk bedrijf heeft dagelijkse werkzaamheden die belangrijk zijn voor de operationele gang van zaken. Het is belangrijk dat deze taken worden opgepakt en uitgevoerd, maar dit hoeft niet per se door de eigenaar zelf te gebeuren. Natuurlijk wil je als eigenaar dat wel het zo opgepakt wordt zoals jij ooit bedoeld hebt. Dat je klanten worden geholpen met de beste epic service. De service die jij zelf ook zou verlenen. En dat je klanten tevreden en enthousiast zijn over jouw bedrijf. Dat kan door de juiste rechterhand aan te stellen. Je wilt erop kunnen vertrouwen dat jouw rechterhand een verlengstuk is van jou. En zo werd ik dat van Bas.
Dagelijks contactmoment
Het was mijn taak om dagelijks alle mails in de drie mailboxen te beantwoorden. Ik was verantwoordelijk voor de afhandeling van alle vragen en opmerkingen die daar in gestuurd werden. Naast de mails beantwoorden, was het ook mijn verantwoordelijkheid om het debiteurenbeheer duidelijk en overzichtelijk te maken. De vragen die de klanten hadden over de facturen en betaalbewijzen konden bij mij gesteld worden. Ook lag de voortgang en status van debiteuren bij mij. Om te zorgen dat Bas en ik van alles op de hoogte waren en alle klanten de juiste antwoorden kregen, hadden we dagelijks een contactmoment.
Zorgeloos op vakantie
Voor een ondernemer moet het mogelijk zijn om op vakantie te gaan. Het is een moment om je op te laden, zodat je er daarna weer helemaal tegenaan kunt. En opladen doe je vooral in rust. Het heeft weinig zin om op vakantie te gaan als je dan nog voor ieder klein dingetje gebeld word. Dan kun je net zo goed niet gaan. Voor Bas z’n vakantie hebben we samen duidelijke afspraken gemaakt. Ik heb alles opgepakt en daardoor heeft hij ruim een week kunnen genieten van een welverdiende vakantie.
Het resultaat van de klant
“Martha maakt waar wat ze beloofd. In mijn geval was dat het feit dat zij bewees dat ik écht dingen uit handen kan geven. Sterker nog, door het uit handen te geven (wat ik best lastig vond) kwam ik erachter dat zaken ook béter gedaan konden worden. Dat was de ervaring die Martha meebracht. Met dit vertrouwen kwamen meer verantwoordelijkheden voor haar en voor ik het in de gaten had, was ik zelfs af en toe met haar aan het sparren over strategische vraagstukken. Zij is haar inzet dubbel en dwars waard!”
Ook weer de baas worden over je eigen tijd?
Vraag dan de gratis Structuur Check aan. Hierin gaan we samen sparren en kijken waar verbetering mogelijk is.